Tonya Meslek Yüksekokulu

Yaşlı Bakımı Programı Akreditasyon Süreci

 Misyon

Programdan yararlanacak öğrencilerin, yaşlı bakım hizmeti konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; kamu alanı, özel alan ve sivil toplum örgütlerinde yaşlı bakım hizmetini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin birer sağlık teknikeri olmalarını sağlamaktır.

Vizyon

Yaşlı bireylerin gereksinim duyduğu bakımı yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan ve sunan, yaşlı bireylerin sağlık standartlarının gelişimine ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan, yaşlı bakım hizmetlerini uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip, çözüm üretebilen, analitik düşünme yeteneğine, takım çalışmasına ve sorumluluk duygusuna sahip meslek elemanları yetiştirmektir.

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 1. Öğrenciler

1.1. Programa kabul edilen öğrenciler, programın kazandırmayı hedeflediği çıktıları (bilgi, beceri ve yetkinlik) öngörülen sürede edinebilecek eğitim altyapısına sahip olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilere kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri ve yetkinlikler için Meslek Yüksekokulumuzda projeksiyonlu, etkileşimli tahtalı ve diğer teknolojik imkanlarla donatılmış en az 50 kişilik sınıflar bulunmaktadır (Kanıt 1). Öğrencilerin beceri yeteneklerinin geliştirilmesi için uygulama derslerinin gruplar halinde yapılabileceği uygulama laboratuvarları mevcuttur. Laboratuvarda her bir araç-gerecin nasıl kullanılacağına dair kılavuzlar mevcuttur (Kanıt 2). Laboratuvar kullanım saatleri haftalık ders planında belirlenmiştir (Kanıt 3). Öğrencilerin istenilen hedeflere/ kazanımlara ulaşabilmesi için İşletmede Mesleki Eğitimlerini gerçekleştirebilecekleri Kamu ve Özel olmak üzere birçok paydaş hastane/ sağlık tesisi bulunmaktadır (Kanıt 4). Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin geliştirilebilmesi için paydaşlarla iş birliği içerisinde eğitimler düzenlenmektedir (Kanıt 5).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.2. Öğrencilerin kabulünde göz önüne alınan göstergeler izlenmeli ve bunların yıllara göre gelişimi değerlendirilmelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: Programlara Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan sınav sonucunda TYT puan türünde yeterli puanı almış öğrenciler alınmaktadır. Programa ayrıca, yatay geçiş yoluyla da öğrenci kabul edilmektedir. Bu geçişler bir yönerge ile düzenlenmiştir ve öğrenciler farklı yükseköğretim kurumlarının diploma programları veya aynı yükseköğretim kurumu içindeki diploma programları arasında önceden ilan edilen sayı ve geçiş şartları çerçevesinde geçiş yapabilirler (Kanıt 1, Kanıt 2, Kanıt 3, Kanıt 4).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.3. Öğrenci kabulüne ilişkin politikaları bulunmalı ve işletiliyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Programa öğrenci kabulü Yükseköğretim kriterlerine göre yapılmaktadır (Kanıt, Kanıt 2, Kanıt 3, Kanıt 4)

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.4. Önceki öğrenimlerin kredilendirilmesi tanımlanmış ve uygulanıyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Önceki öğrenimlerin kredilendirilmesi ve uyum işlemleri Trabzon Üniversitesi “Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesi”ne göre yürütülmektedir (Kanıt 1). Tüm bölüm/ programlarda akademik takvime uygun olacak şekilde işlemler ortak şekilde yürütülmektedir (Kanıt 2)

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.5. Eğitim öğretim süreçlerine ilişkin öğrenci merkezli yaklaşım bulunmalı ve işletiliyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrenci merkezli eğitim anlayışını benimseyen kriterler belirlenmiş ve tüm akademik personele bildirilmiştir (Kanıt 1)

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.6. Kurum ve/veya program tarafından başka kurumlarla yapılan anlaşmalar ve kurulan ortaklıklar işletiliyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Programlara ilişkin öğrenci hareketliliği, kurumlarla yapılan ortaklıklar ve iş birlikleri belirlenen usul ve esaslara göre yapılmaktadır (Kanıt 1)

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.7. Öğrenci hareketliliğini ve programlarını teşvik eden politika ve düzenlemeleri olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Programlara ilişkin öğrenci hareketliliği belirlenen usul ve esaslara göre Dış İlişkiler Kurum Koordinatörlüğü tarafından yapılmaktadır (Kanıt 1)

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.8. Program hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla öğrenci merkezli öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemleri uygulanıyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Nitelikli mezunların yetiştirilmesi amacıyla öğrenci merkezli öğretim ilkeleri benimsenmiştir (Kanıt 1). Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi Trabzon Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarında başarı notunun değerlendirilmesine dair senato tarafından belirlenen usul ve esaslar ile (Kanıt 2), Trabzon Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre yapılmaktadır (Kanıt 3).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.9. Öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik danışmanlık hizmetleri işletiyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilerin akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik danışmanlık hizmetleri öğrencilere atanmış danışman öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir (Kanıt 1). Ayrıca öğrencilerin kariyer planlamalarına yönelik bilgilere her eğitim-öğretim yılı başında düzenlenen birim içi oryantasyon programında da yer verilmektedir (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.10. Öğrencilerin derslerdeki başarı durumunu izleyecek ve onları ders planlaması konularında yönlendirecek danışmanlık hizmetleri işletiyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilerin derslerdeki başarı durumunu izleyecek ve onları ders planlaması konularında yönlendirecek danışmanlık hizmetleri öğrencilere atanmış danışman öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.11. Öğrenci geri bildirimlerin alınmasına yönelik mekanizmalar bulunmalı, uygulanmalı ve sürekli iyileştirme çalışmalarında değerlendirilmelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilerin şikâyet, istek ve önerilere ilişkin geri bildirim yapabilecekleri e-posta adresi oluşturulmuştur (Kanıt 1). Ayrıca birim bazlı öğrenci memnuniyet anketi düzenlenmiştir (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.12. Öğrencilerin eğitim planındaki tüm dersler için ders başarıları şeffaf, adil ve tutarlı yöntemlerle ölçülmeli ve değerlendirilmelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilerin eğitim planında yer alan derslerin değerlendirmeleri öğretim elemanlarının standart düzeyde belirlenmiş olduğu kriterlere göre yapılmaktadır (Kanıt 1, Kanıt 3). Öğretim elemanları tarafından yapılan tüm sınav evrakları değerlendirme kriterleri ile birlikte arşivlenmektedir (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

1.13. Öğrencilerin mezuniyetlerine karar verebilmek için, programın gerektirdiği tüm koşulların yerine getirildiğini belirleyecek güvenilir yöntemler geliştirilmiş ve uygulanıyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Mezuniyet işlemleri Trabzon Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre yapılmaktadır (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 2. Program Eğitim Amaçları

2.1. Program, eğitim amaç ve hedeflerini belirlemiş ve bunu kamuoyuyla paylaşmış olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Yüksekokulumuz bünyesinde yer alan her programın amaç ve hedefleri belirlenerek yüksekokul web sayfasında kamuoyu ile paylaşılmıştır (Kanıt 1, Kanıt 2, Kanıt 3, Kanıt 4).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

2.2. Programın eğitim amaç ve hedeflerine yönelik tanımlanmış performans göstergeleri bulunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: İçerik oluşturuluyor

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler: İçerik oluşturuluyor

2.3. Program eğitim amaçları kurum ve meslek yüksekokulunun misyon ve vizyonu ile uyumlu olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Yüksekokul bünyesinde yer alan her bir programın misyon ve vizyonları belirlenmiş olup, yüksekokulun misyon ve vizyonu ile uyumludur (Kanıt 1, Kanıt 2, Kanıt 3, Kanıt 4).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

2.4. Program eğitim amaçlarına nasıl ulaşılacağı tanımlı olmalı ve bunun için uygun bir ölçme değerlendirme sistemi bulunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: İçerik oluşturuluyor

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler: İçerik oluşturuluyor

2.5. Program eğitim amaçlarına ulaşılma düzeyi sistematik bir şekilde izlenmelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: İçerik oluşturuluyor

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler: İçerik oluşturuluyor

2.6. Programın tanımlanmış misyon ve vizyonu olmalı ve bunları kamuoyuyla paylaşmış olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Yüksekokul bünyesinde yer alan her bir programın misyon ve vizyonları belirlenmiş olup, Yüksekokul web sayfasında kamuoyu ile paylaşılmıştır (Kanıt 1, Kanıt 2, Kanıt 3, Kanıt 4).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

2.7. İç ve dış paydaşların eğitim öğretim süreçlerine katkılarını sağlayacak mekanizma ve uygulamalar bulunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: İç ve dış paydaşlarımız belirlenmiştir (Kanıt 1). Kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla birlikte eğitim ve öğretimin kalitesinin artırmak amacıyla ortak çalışmalar yapılmaktadır (Kanıt 2, Kanıt 3, Kanıt 4, Kanıt 5, Kanıt 6).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 3. Program Çıktıları

3.1. Eğitim öğretim amaçlarına ulaşabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlik bileşenlerini kapsayan ders kazanımları ve program çıktıları olmalı ve bu çıktılar MEDEK Program Çıktılarının tümünü karşılamalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzdaki tüm programlarda ders kazanımları ile program çıktıları eşleştirilmiş olup Bologna Bilgi Paketi’nde gösterilmiştir. Bologna bilgi paketinde yer alan program çıktıları MEDEK çıktılarını karşılamaktadır (Kanıt 1, Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

3.2. Program çıktılarının sağlanma düzeyini dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme süreci oluşturulmuş ve işletiliyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: İçerik oluşturuluyor

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler: İçerik oluşturuluyor

 

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 4. Sürekli İyileştirme

4.1. Ders kazanım ve program çıktılarının izlenmesine, güncellenmesine ve sürekli iyileştirilmesine yönelik mekanizmaların kurulmuş ve işletiliyor olduğuna yönelik somut kanıtlar sunulmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda ders kazanım ve program çıktıları sürekli izlenmekte ve güncellenmektedir (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

4.2. Program belirli bir süreç, sistem ya da mekanizmayla elde ettiği iç ve dış paydaş geribildirimlerini, programın sürekli iyileştirilmesi ve güncellenmesi amacıyla kullanmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda iç ve dış paydaş önerileri dikkate alınarak programlar sürekli iyileştirilmekte ve güncellenmektedir (Kanıt 1), (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

4.3. Program mezun izleme sistemi aracılığıyla elde ettiği bilgileri, programın sürekli iyileştirilmesi ve güncellenmesi amacıyla kullanmalıdır

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda mezun izleme sisteme aracılığıyla programlar sürekli iyileştirilip, güncellenmektedir (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 5. Eğitim Planı

5.1. Programa/alana özgü mesleki dersler en az 60 AKTS olmalıdır. Bu derslerin en az 20 AKTS kadarı programa özgü öğrenim çıktıları sağlayan teori, kalanı beceri ve yetkinlik kazandıran derslerden oluşmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilere kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri ve yetkinlikler için Meslek Yüksekokulumuzda programa özgü öğrenim çıktıları sağlayan teori, beceri ve yetkinlik kazandıran dersler bulunmaktadır (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

5.2. En az 5 AKTS, dış paydaş önerilerini dikkate alan derslerden oluşmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda ders müfredatları oluşturulurken dış paydaş önerileri dikkate alınmıştır (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

5.3. En az 15 AKTS, İşletmede Mesleki Eğitim, Staj ve Uygulamalı Ders (bkz. Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği) ve/veya güncel mesleki program/yazılım içeren derslerden oluşmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda İşletmede Mesleki Eğitim, Staj ve Uygulamalı Ders (bkz. Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği) ve/veya güncel mesleki program/yazılım içeren dersler bulunmaktadır (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

5.4. Eğitim planı ilgili programın disiplinine özgü ölçütleri içermelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda eğitim planları ilgili programların disiplinine özgü olarak belirlenmiştir (Kanıt 1, Kanıt 2, Kanıt 3).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

5.5. Programda öğrenci iş yüküne dayalı ve kamuoyuyla paylaşılan yeterlilik temelli eğitim planı bulunmalı ve uygulanmalıdır

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzdaki programlarda öğrenci iş yüküne dayalı ve kamuoyuyla paylaşılan yeterlilik temelli eğitim planı bulunmakta ve uygulanmaktadır (Kanıt 1, Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

5.6. Öğretim planını garanti altına alacak ve sürekli gelişimini sağlayacak bir yönetim sistemi bulunmalı ve işletiliyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda öğretim planını garanti altına alan ve sürekli gelişimi sağlayan bir yönetim sistemi bulanmakta ve işletilmektedir (Kanıt 1), (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 6. Öğretim Kadrosu

6.1. Öğretim elemanı kadrosu, öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak nicelik ve nitelikte olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Programların öğretim elemanları, saha deneyimi bulunan ve akademik olarak kendisini güncelleyen dinamik bir yapıya sahiptir. Bu durum öğretim elemanlarının akademik bilgi sisteminde yer alan CV’lerinde açık şekilde görülmektedir.

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

 6.2. Öğretim elemanlarına yönelik teşvik veya ödüllendirilme mekanizmaları olmalı, adil ve şeffaf şekilde sürdürülmelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğretim elemanlarının akademik çalışmalarının desteklenmesi akademik teşvik ödeneği yönetmeliğine göre yapılmaktadır (Kanıt 1). Meslek Yüksekokulu bünyesinden akademik teşvik almaya hak kazanan öğretim elemanlarına idare tarafından teşekkür belgesi verilmektedir (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

6.3. Öğretim elemanı alımı ve/veya yükseltilmesinde tanımlı bir sistemi bulunmalı ve uygulanıyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğretim elemanı alımı ve/veya yükseltilme işlemleri Trabzon Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönergesine göre yürütülmektedir (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

6.4. Programda öğretim elemanlarının niteliklerine göre adil ve şeffaf ders dağılım dengesi kurulmuş olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Haftalık ders dağılımları öğretim elemanlarının uzmanlık alanları, ders yükleri vb. kriterler dikkate alınarak bölüm kurullarında ortak görüş birliği sağlanarak yapılmaktadır (Kanıt 1, Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 7. Altyapı

7.1. Eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürebilmek için uygun nitelik ve nicelikte öğrenme kaynakları sunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilere kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri ve yetkinlikler için Meslek Yüksekokulumuzda projeksiyonlu, etkileşimli tahtalı ve diğer teknolojik imkanlarla donatılmış en az 50 kişilik sınıflar bulunmaktadır (Kanıt 1). Öğrencilerin beceri yeteneklerinin geliştirilmesi için uygulama derslerinin gruplar halinde yapılabileceği uygulama laboratuvarları mevcuttur. Laboratuvarda her bir araç-gerecin nasıl kullanılacağına dair kılavuzlar mevcuttur (Kanıt 2). Laboratuvar kullanım saatleri haftalık ders planında belirlenmiştir (Kanıt 3). Öğrencilerin istenilen hedeflere/ kazanımlara ulaşabilmesi için İşletmede Mesleki Eğitimlerini gerçekleştirebilecekleri Kamu ve Özel olmak üzere birçok paydaş hastane/ sağlık tesisi bulunmaktadır (Kanıt 4). Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin geliştirilebilmesi için paydaşlarla iş birliği içerisinde eğitimler düzenlenmektedir (Kanıt 5).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

7.2. Program öğrencilerine ders dışı etkinlikler yapmalarına olanak veren altyapıyı sunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Öğrencilerin ders dışı etkinlik yapmaları amacıyla yüksekokulumuza ait bir adet basketbol sahası, bir adet voleybol sahası mevcuttur (Kanıt 1). Ayrıca öğrencilerimiz sosyal gönüllülük çalışmaları kapsamında okul ve ilçe merkezinde sosyal faaliyetler yapabilmektedir (Kanıt 2). Yüksekokul bünyesinde şehir içi ve şehir dışı kültürel geziler düzenlenmektedir (Kanıt 3). Geleneksel olarak düzenlenen spor ve sanat şenliklerine katılım sağlanmaktadır (Kanıt 4).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

7.3. Öğrencilerin öğrenim ve yaşam ortamlarında gerekli güvenlik, ilk yardım ve İSG önlemleri alınmış olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Yüksekokulumuzda haftanın her günü 24 saat boyunca güvenliği sağlamak amacıyla güvenlik görevlileri tarafından nöbet tutulmaktadır (Kanıt 1). Okul içerisinde ve çevresinde sürekli kayıt halinde kameralar mevcuttur (Kanıt 2). Yüksekokul bünyesinde sağlık bilimleri tabanlı programlar yer aldığı için acil müdahaleler için tıbbi ekipmanla donanımlı sağlık laboratuvarları mevcuttur (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

  • Kanıt 1 Tonya Meslek Yüksekokulu binası yerinde gözlem/ denetim yapılabilir.
  • Kanıt 2 Tonya Meslek Yüksekokulu binası yerinde gözlem/ denetim yapılabilir.

7.4. Öğrencilere sunulan bilgiye erişim olanakları eğitim amaçlarına ve program çıktılarına ulaşmak için yeterli düzeyde olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama:

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

7.5. Engelliler için altyapı düzenlemesi yapılmış olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Yüksekokulumuzda engelli öğrencilerimize uygun olarak binamıza tekerlekli sandalyeyle girişi sağlamak amacıyla rampalı giriş ve bina içinde katlara-dersliklere çıkışı sağlamak için asansörümüz bulunmaktadır. Engelli öğrencilerimize uygun dizayn edilmiş engelli tuvaleti bulunmaktadır (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

  • Kanıt 1 Tonya Meslek Yüksekokulu binası yerinde gözlem/ denetim yapılabilir.

7.6. Bilgisayar ve enformatik altyapıları, programın eğitim amaçlarını destekleyecek doğrultuda, öğrenci ve öğretim üyelerinin eğitsel çalışmaları için yeterli düzeyde olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda kablosuz internet ağı, uzaktan eğitim altyapısı mevcuttur (Kanıt 1). Ayrıca üniversitemizin online kütüphanesi üzerinden veri tabanlarına erişim sağlanarak güncel bilgiye erişim mümkündür (Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

  • Kanıt 1 Tonya Meslek Yüksekokulu binası yerinde gözlem/ denetim yapılabilir
  • Kanıt 2 Trabzon Üniversitesi kütüphane erişim linki https://kutuphane.trabzon.edu.tr/

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 8. Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı

8.1. Misyon ile uyumlu ve stratejik amaç ve hedeflerini gerçekleştirmeyi sağlayacak yönetim modeli ve organizasyonel yapılanması bulunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda misyon ile uyumlu, stratejik amaç ve hedeflerini gerçekleştirmeyi sağlayan yönetim modeli ve organizasyonel yapılar bulunmaktadır (Kanıt 1, Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

8.2. İnsan kaynaklarını etkin ve verimli kullandığını güvence altına alan tanımlı politika ve süreçleri bulunmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Birimde görev yapan akademik personel ilgili Kanunlar çerçevesinde istihdam edilmektedir. Her yıl tespit edilen personel ihtiyaçları Rektörlük Personel Daire Başkanlığına bildirilerek personel planlaması yapılmakta ve bu doğrultuda personel görevlendirme ve atamalar gerçekleştirilmektedir. İdari personeller uzmanlık alanlarına göre görevlendirilmektedir. Güvenlik personeli vardiyalı sisteme göre çalıştırılmaktadır (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

  • Kanıt 1 Tonya Meslek Yüksekokulu arşiv belgeleri

8.3. Akademik ve idari personele yönelik tanımlı hizmet içi eğitim süreçleri işletiliyor olmalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda akademik ve idari personele yönelik hizmet içi eğitimler verilmektedir (Kanıt 1).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

8.4. Program hesap vermeyi ve kamuoyunu bilgilendirmeyi ilke olarak benimsemiş olmalı ve bunu işletmelidir.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda ilgili programlar kamuoyunu bilgilendirilmekte ve hesap vermektedir (Kanıt 1, Kanıt 2).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

ÖLÇÜTLER

Ölçüt 9. Programa Özgü Ölçütler

9.1. Program eğitim planında yer alan dersler, ölçme-değerlendirme yöntemleri aracılığıyla programa özgü ölçütleri sağlamalıdır.

Kanıta İlişkin Açıklama: Meslek Yüksekokulumuzda ilgili programlarda yer alan dersler, programa özgü ölçütleri sağlamaktadır (Kanıt 1, Kanıt 2, Kanıt 3).

Kanıta İlişkin Belgeler/ Linkler:

 

Menüyü Kapat